Tuesday, July 6, 2010

"TERLARIS" - Susu Kambing Asli Original (TANPA GULA)



Cuba lihat kambing. sentiasa tersenyum kan? tenang tak hati?

Senyuman membahagiakan baik yang memberi mahupun yang menerima. Orang yang mudah tersenyum, sihat tubuh badan dan seterusnya membentuk karektor yang terpuji. Itu jugalah antara khasiat minum susu kambing dan makan daging kambing. Daging yang sihat kerana sifat kambing yang mudah tersenyum.

Kalau ditanya mengapa anak-anak zaman kini walau bijak tetapi sombong dan degil. Mungkin salah satu jawapannya adalah kerana banyak disogokkan dengan susu lembu. Ehh.. minum susu lembu, kita bawa karektor lembu sebab dna lembu tidak terurai. Jadi, tidak hairanlah anak-anak zaman sekarang tinggi IQnya tapi rendah ESQ. Apa pepatah melayu kata tentang lembu? B—- macam lembu. masyaallah . nauzubillah.





Nak diet? juga amalkan minum susu kambing dan makan daging kambing.
Sukar merasa diri dikasihi? juga jawabannya pada susu kambing dan daging kambing. Di bawah ini saya masukkan sedikit maklumat tentang kambing.

Kambing sering dikaitkan dengan penyakit darah tinggi. Tetapi hakikat sebenarnya banyak sungguh manfaat, khasiat dan kesan daripada kambing sama ada memakan dagingnya, minum susunya atau digembala sehingga ia digelar terapi kambing.

Salah satu bahan yang terdapat dalam darah yang menjadi punca kepada penyakit darah tinggi dan obesiti ialah kolestrol daripada sumber seperti berikut;

Kolestrol daripada minyak tumbuhan seperti minyak sawit, minyak bunga matahari, minyak soya, minyak jagung dan sebagainya (kecuali minyak zaitun).
Kolestrol daging lembu dan ayam.
Kolestrol tepu daripada makanan laut (kecuali ikan) iaitu sotong, udang, ketam, kerang, siput.
Kolestrol tepu daripada organ dalaman haiwan seperti hati, limpa, perut, usus, dan organ-organ lain seperti telinga, lidah, mata, dan sebagainya.
Ikatan kolestrol yang terjadi daripada protein yang disaluti oleh kolestrol tumbuhan seperti keropok lekor, tauhu goreng, taugeh goreng, telur goreng (bahagian kuning telurnya) dan sebagainya.
Ikatan kolestrol yang terjadi daripada protein yang disaluti oleh sodium (garam pengawit) seperti daging berger atau daging di restoran makanan segera.
Ikatan kolestrol yang terjadi daripada protein yang disaluti Vitamin C seperti daging yang diperah limau atau mengambil herba chitosan (herba slimming) atau kuah laksa yang diperah limau atau amalan meminum jus oren setelah mengambil makanan tinggi protein.
Ikatan kolestrol yang terjadi daripada protein yang disaluti karbon seperti ikan bakar, sate atau daging panggang.
Daging kambing tidak memiliki protein yang tinggi, oleh itu ia terkecuali daripada membentuk sebarang ikatan kolestrol akibat amalan pemakanan seperti yang dinyatakan di atas. lalu, ia sangat baik sebagai pengurai kolesterol.

Ikatan kolestrol tepu boleh dicegah sekiranya terdapat Omega 3 di dalam darah, tetapi Omega 3 tidak mampu mengurai kolestrol yang telah terbentuk. Hanya ikatan hidrogen dan karbon (kolestrol lembut) sahaja yang boleh menguraikan ikatan hidrogen dan karbon (kolestrol kasar). Oleh itu, kolestrol yang terbentuk dalam badan tidak boleh diurai dengan sebarang bahan melainkan ia hanya boleh diurai dengan kolestrol kambing sahaja. kerana hanya kambing yang mempunyai kolesterol tetapi kolesterolnya adalah kolesterol pengurai.




Vitamin C dan chitosan yang digunakan untuk menyelaputi protein akan mengakibatkan pembentukan kolestrol yang lebih bahaya sekiranya ia diserap oleh darah. Kandungan kolestrol tepu jenis ini sekiranya terdapat banyak dalam darah akan mengakibatkan masalah jantung. uraikanlah kolesterol itu dengan kolesterol kambing.

Sodium (sejenis garam) yang digunakan untuk mengawit daging serta untuk menyedapkan rasa daging akan membentuk kolestrol tepu yang halus. Biasanya kaedah ini digunakan untuk membuat daging berger. Selain itu memakan makanan yang tinggi protein yang dicampurkan dengan perasa makanan seperti Mono Sodium Glitumat (MSG) juga akan membentuk kolestrol tepu yang sangat halus. Ia boleh dipam naik ke bahagian otak dan sekiranya tersekat, ia akan menyebabkan strok.


Pencegah Penyakit Darah Tinggi Dan Obesiti

Kolestrol kambing boleh menguraikan kolestrol dalam darah punca kepada penyakit darah tinggi. Kolestrol kambing yang menguraikan darah yang tercemar dengan kolestrol tepu akan menyebabkan isipadu darah meningkat. Pesakit darah tinggi yang mengambil daging kambing akan mengalami gejala penguraian akibat peningkatan isipadu darah seperti pening.

Walaupun daging kambing bertindak sebagai pengurai protein yang terbaik, tetapi pesakit darah tinggi yang tidak tahan dengan kesan pembongkaran penguraian ini dinasihatkan agar tidak mengambil daging kambing sebagai terapi. Tetapi bagi mereka yang tidak mengalami masalah tekanan darah tinggi dinasihatkan agar mengamalkan pemakanan daging kambing untuk mengelakkan penyakit darah tinggi.

Kolestrol yang gagal dicerna oleh hati akan disimpan dalam bentuk lemak di bawah permukaan kulit. Dalam jumlah yang banyak ia akan menyebabkan masalah obesiti (kegemukan). Pesakit obesiti yang mengambil daging kambing akan mengalami masalah tekanan darah yang tidak stabil dan turut mengalami pening kepala akibat kesan pembongkaran kolestrol tepu oleh kolestrol kambing. Selain itu, daging kambing akan membakar lemak yang berlebihan dalam badan. Kesan pembakaran lemak akan mengakibatkan gejala pembongkaran seperti panas badan, berpeluh dan telinga berdengung.

Namun, apabila diteruskan terapi kambing ini sehingga menjadi resonan, kita bukan sahaja sembuh malah karektor menjadi positif kembali kesan pembongkaran asid urik dan angin dari darah dan tubuh.



Mencantikkan Kulit

Dalam daging kambing turut terdapat Vitamin C semulajadi yang tidak teroksida. Vitamin C tidak teroksida amat penting untuk pembinaan dan ketahanan sel kulit. Vitamin C yang tidak teroksida akan menyeimbangkan dan mengurangkan bebanan fungsi hempedu dan mencantikkan kulit.

Pengambilan protein tinggi yang berlebihan akan menyebabkan ia tersimpan di bahagian bawah kulit akan mudah teroksida dan bertindak balas dengan sel kulit untuk membentuk tenaga. Proses ini akan menyebabkan kulit kelihatan hangus dan gelap sekiranya berjemur di bawah sinaran matahari. Vitamin C daripada daging kambing akan memberi lebih ketahanan terhadap kulit daripada bertindak balas terhadap protein yang terkena cahaya matahari.

Mengamalkan memakan daging kambing adalah salah satu cara semula jadi untuk mendapatkan kulit yang putih dan cantik.

Meningkatkan Rasa Kasih Sayang Dan Kegembiraan

Sistem darah berkaitan dengan kawasan Thalamus . Thalamus berfungsi menjaga kasih sayang. Sistem darah yang sihat dan kuat akan memastikan bahagian Thalamus juga kuat dan membantu mewujudkan perasaan kasih sayang.

Jantung yang menerima kolestrol daging kambing akan lebih lembut dan lancar pergerakannya. Jantung yang lembut akan mewujudkan perasaan yang gembira. Jantung yang lancar pergerakannya akan mudah tersentuh dan terpesona dengan sesuatu yang mengusik perasaannya. Oleh itu ia akan membahagiakan dan mewujudkan perasaan kecintaan.

Mereka yang mengamalkan memakan daging kambing dan minum susu kambing, akan merasa tenang dan gembira dan mudah merasa getaran kasih sayang. Sekiranya anda menghadapi masalah sukar merasai nikmat kasih sayang dan getaran kecintaan, silalah amalkan memakan daging kambing.

Sumber Penjanaan EQ (Emotional Quotient)

Selain kolestrol pengurai dan Vitamin C, kambing juga mempunyai mineral ringan yang amat baik untuk pembentukan sel hati, merangsang rembesan hormon daripada Kelenjar Pineal , Kelenjar Pitutary , Hati , Hempedu , Pankreas , Kelenjar Adrenal serta hormon pembiakkan ovari dan testis.

Tindak balas logam ringan terhadap keseimbangan hormon dalam badan akan membantu meningkatkan tahap kematangan dan penghayatan seseorang. Mengamalkan memakan daging dan meminum susu kambing akan menjadikan pemikiran bertambah pantas, tajam dan tahap ingatan meningkat. Ketika itu penghayatan dan kematangan akan terbentuk dengan matap atau disebut emotional quotient EQ.

Sekiranya anda mahu anak-anak menjadi bijak insya Allah, amalkan memakan daging kambing atau meminum susu kambing.




Antibiotik Semulajadi

Semua haiwan mengeluarkan peluh yang berbau. Bau ini sebenarnya ialah hormon yang betindak sebagai antibiotik untuk mencegah penyakit. Daging kambing tidak rosak walaupun tidak disimpan dalam peti sejuk kerana penghasilan hormon ini.

Mengamalkan memakan daging kambing dapat menguatkan antibiotik semula jadi tubuh. Mereka yang kerap memakan daging kambing akan terhindar daripada penyakit berjangkitan seperti demam dan selsema.

Pengembala kambing tidak akan berbau badannya terutama di bahagian ketiak jika kerap berada di kandang kambing. Mereka yang mengalami masalah ketiak hangit boleh merawat penyakit tersebut dengan mencuba mengembala kambing.

Pengaruh Karektor

Setiap makanan yang kita makan tidak kira sama ada daging atau tumbuhan akan mempengaruhi karektor kerana di dalam makanan yang bersifat organik tersebut turut terdapat DNA dan RNA yang bersenyawa dengan sel tubuh badan kita untuk memberikan sesuatu manfaat dengan cara memindahkan maklumat diri kepada pemakannya.

Makanan dalam bentuk sayuran akan mempengaruhi sifat enzim manakala makanan dalam bentuk daging akan mempengaruhi sifat karektor organ. Contohnya cendawan yang bersifat parasit, bertindak menyerap tenaga yang tidak baik daripada badan seperti tenaga kanser. Tetapi mengambilan cendawan yang berlebihan akan menyebabkan badan menjadi letih kerana kita kehilangan tenaga. Contoh haiwan pula, misalnya sotong suka mengkaji dan mencuba perkara baru. Di dalam laut sotong bersifat suka mencuba dan kekuatan ingin tahu yang tinggi walaupun memahami ia seuatu yang mudarat. Mereka yang mengamalkan memakan sotong dalam jumlah yang banyak akan bersifat kuat ingin mencuba sesuatu yang tidak pernah dilakukan walaupun mengetahui ia bahaya. Contoh percubaan bahaya sotong ialah gemar meneroka atau masuk ke tempat baru, suka memakan umpan candat secara beramai-ramai. Contoh ayam ialah haiwan ini terlalu kuat cemburu, mengamalkan memakan daging ayam dengan kerap akan menjadikan diri kuat cemburu yang melulu. Daging khinzir pula adalah sebaliknya iaitu tidak tahu rasa cemburu atau malu. Pesakit diabitis yang mengambil insulin (semua insulin berasal daripada insulin khinzir) sudah tidak ada rasa cemburu lagi, sedangkan ketika peringkat awal menghidap penyakit diabitis, tahap cemburunya amat melampau.





Karektor Kambing

Kambing mempunyai karektor seperti berikut;

1. Tegas.

2. Berpendirian.

3. Matang.

4. Berani kerana benar, berani menegakkan keadilan dan kebenaran.

5. Memahami arahan.

6. Gembira dan tahap kecintaan yang tinggi.

7. Tinggi EQ (emotional quotient).

8. Kadar instinct, intuisi, naluri dan gerak rasa yang tinggi.

9. Tersenyum.

Ketegasan kambing dapat dilihat dengan membuat percubaan menarik dan menolaknya. Contohnya kambing yang diikat lehernya dengan tali, apabila ditarik dia akan tegap dan mengundur untuk melawan tarikkan. Jika kita menolak badannya ke belakang, dia akan melawan dan seperti hendak mara ke hadapan. Jika kita berada di sisinya, cuba tolak ke tepi sebelah sana, dia akan rapat ke kita. Jika kita tarik ke arah kita, dia akan menjauhkan kita. Maksudnya apabila kambing berdiri, dia berdiri dengan tegap dan tegas.

Kambing hanya akan bergerak jika diberi arahan dengan ikhlas. Kita boleh arahkan kambing masuk atau keluar kandang, balik ke kandang, jangan makan pokok bunga atau tanaman orang lain, jangan merayau jauh-jauh dan sebagainya. Arahan perlulah berserta dengan hati yang ikhlas dan penuh kasih sayang, insya Allah memelihara kambing amatlah menyeronokkan.

Dakwaan yang menyatakan mengembala kambing menguji kesabaran atau mendidik supaya menjadi seorang yang penyabar rasanya kurang tepat. Kenyataan yang tepat ialah mengembala kambing akan meningkatkan rasa kecintaan, kegembiraan, kepuasan dan penghayatan yang tinggi di samping menjana EQ yang tinggi. Pengalaman sebenar hanya dapat dirasai jika kita mengembala kambing itu sendiri.

Rahsia Janggut Dan Senyuman

Semua kambing berjanggut dan sentiasa tersenyum. Janggut mempunyai banyak rahsia. Salah satunya ialah janggut menyimpan rahsia persahabatan. Bermaksud, mereka yang berjanggut mempunyai kesetiaan dalam persahabatan yang tulus dan ikhlas, bersatu dan bekerjasama dalam kumpulan serta tidak mengkhianati sahabat.

Senyuman ialah rahsia konduktor (dalam bentuk gelombang visual boleh lihat) yang akan mengalirkan kalam hati melalui rasa kasih sayang. Aliran rasa kasih sayang ini akan melancarkan pematuhan gerakan tenaga dalam falsafah Hukum Keseimbangan.

Senyuman ialah satu ciri facial therapy yang akan merawat pelbagai penyakit. Oleh itu, kambing ialah sejenis haiwan yang mempunyai tahap kesihatan yang tinggi dan boleh membekalkan daging yang bersih dan selamat daripada sebarang jenis jangkitan.

Rawatan Penyakit Darah Tinggi

Pesakit darah tinggi dinasihatkan agar tetap mengambil kambing dalam proses merawat penyakit darah tinggi sebagai ketahanan tubuh untuk mengelakkan penyakit ini berulang kembali.

Jadi, minumlah susu kambing dan makan daging kambing untuk merawat diri dan membentuk peribadi terpuji.


Menyedari betapa perlunya kita minum susu kambing, Tok Guru Pondok telah menghasilkan: "Minuman Susu Kambing Asli Original (Tanpa Gula)"

HARGA : RM35.00

Isi Kandungan : 15 paket X 21gm


Isi Kandungan :
* Ekstrak Susu Kambing
* Krimer Tanpa Tenusu


1) Susu Kambing Asli Tanpa Gula Tok Guru Pondok adalah adunan susu kambing tulen yang kaya dengan protein, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, anti arthritis serta anti barah.

2) Ia adalah susu yang paling hampir kepada susu ibu.

3) Kegemaran Rasulullah SAW meminum susu kambing jelas membuktikan kebaikan serta khasiatnya yang tinggi.

4) Susu kambing ialah sejenis susu yang mudah dihadam.

5) Ia hanya memerlukan 20 minit untuk dihadamkan berbanding susu lembu yang memerlukan 2 jam untuk dihadamkan.

6) Susu kambing mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, asma, migrain, penyakit kulit, memulihkan tenaga batin, merawat sakit jantung peringkat awal, darah tinggi, sakit sendi, batuk kering, ulser perut serta penyakit saraf dan tulang belakang bagi golongan yang lanjut usia.


***Tanpa Bau Hamis Kambing***


Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 21gm
Hidangan Per Pek : 15 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 101Kcal (424KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 17.1 gm
Lemak (Total Fat) : 5.5 gm
Protin (Protein) : 1.1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 403Kcal (1693KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 68.5 gm
Lemak (Total Fat) : 22.0 gm
Protin (Protein) : 4.5 gm


Testimoni Pengguna :

"Anak bongsu saya bermain bola semasa Pelajaran Jasmani di sekolahnya, di mana 2 jari kakinya telah patah. Saya memberinya minum Susu Kambing Asli (Tanpa Gula) Tok Guru Pondok. Apabila simen ditanggalkan, doktor dan jururawat terkejut kerana jari-jari anak saya pulih dengan cepat."
~Jamaluddin Mohd Sarip - H/P : 019-5421201~



Permintaan Ramai! Minuman Susu Kambing Asli (BERGULA)





Kebaikan Susu Kambing - ramai yg tak tahu...

Ramai yang tidak mengetahui kelebihan susu kambing yang mana menjadi keutamaan pada zaman nabi dan rasul, malah menjadi satu sunnah Nabi S.A.W. dan mendapat pahala jika meminumnya.

Dunia sekarang terpedaya dengan dakyah orang-orang yahudi yang mempopularkan susu lembu berbanding susu kambing. Pernahkah anda terfikir mengapa susu kambing tak sepopular susu lembu? Kalau sains dapat membuktikan susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu, mengapa dunia senyap???Walhal orang-orang yahudi menjadikan susu kambing sebagai sumber susu utama mereka selepas susu ibu. Mereka bijak dalam memperdayakan kita yang lemah. Ini lah yang dinamakan serangan dingin yang muncul tanpa kita sedari.

Di sini saya letakkan beberapa kelebihan susu kambing dan perbandingan dengan susu lembu.

1. Bersifat Alkali
- didalam dunia ini hanya terdapat 3 jenis susu utama yg bersifat alkali iaitu susu ibu, susu kambing, dan susu ikan lumba2.
- kenapa sifat alkali bagus? cth mudah yg saya ingin utarakan ialah bolehkah susu lembu dijadikan sabun muka sepertimana susu kambing? tidakkan.
- sifat asid (masam) sememangnya menjadi racun atau memudaratkan jika melebihi had.

2. Mengubati penyakit alahan
- termasuk penyakit alah kepada susu lembu

3. Struktur kimianya yang ringkas
- struktur kimia susu kambing yang ringkas menyebabkan ia mudah dicerna. Satu sumber mengatakan susu kambing dapat dicerna dalam masa 20min berbanding susu lembu 4 jam. (maaf sebab tiada source yang dapat nak tunjuk sbb aku dengar dari ceramah). Sbb itulah sesetengah orang yg minum susu kambing akan rasa panas badan disebabkan kadar metabolisme (pencernaan) badan yg tinggi.
- perbandingan juga dibuat pada saiz partikel susu. Susu kambing mencatat saiz terkecil dituruti lembu dan kerbau.
-saiznya lebih kecil dari sel darah merah.

4. Mengandungi anti oksida (cegah barah)
- keistimewaan yang dianugerahkan tuhan pada susu kambing yang dapat mencegah penyakit2 yang merbahaya seperti cancer.

5. Memperbaiki nerve2 @ saraf-saraf pada badan
- mampu menguatkan daya ingatan
- mengubati penyakit stroke yang melibatkan saraf

6. kandungan protien yang lebih tinggi dari lembu
- mengapa la tak terlintas dalam kepala aku semua ni? tengok pada kambing kecik ja, tp byk kandungan protien dari lembu.
- dapat memberikan bentuk badan yang menarik, sistem kerangka yang kuat, tulang yang padat, vitamin A pada pada plasma darah, kalsium, tiamin, riboflavin, niacin, dan kepekatan sel darah merah yang lebih tinggi jika dibandingkan dengan susu lembu.

7. Menurunkan kadar kolestrol dalam darah
- teramat-amat lah sesuai aku sarankan kepada mereka yang ada masalah dengan pembuluh darah seperti sakit jantung.

8- Sunnah Nabi
- Nabi S.A.W menjadikan susu kambing sebagai minumannya. Kenapa? carik....

Kalau nak diikutkan banyak lagi nak senaraikan kelebihan susu kambing ni. Tapi penat la saya menaip, nanti saya tambah lagi.

sekali lagi: Pernahkah anda terfikir mengapa susu kambing tak popular? Kalau sains dapat membuktikan susu kambing adalah susu terbaik selepas susu ibu, mengapa dunia senyap???

Menyedari hakikat ini, Tok Guru Pondok ingin menyahut seruan ini untuk mengkomersialkan susu kambing kepada kanak-kanak yang baru hendak belajar minum susu kambing.

Memperkenalkan Minuman Susu Kambing Asli BERGULA khusus mereka yang kurang suka minum susu kambing original (xde gula).





Isi Kandungan :
* Ekstrak Susu Kambing
* Krimer Tanpa Tenusu
* Gula

Harga sekotak : RM22 (25gm X 20paket)


1) Susu Kambing Asli Tok Guru Pondok adalah adunan susu kambing tulen, krimer serta gula.

2) Susu kambing kaya dengan protein, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, anti arthritis serta anti barah.

3) Ia adalah susu yang paling hampir kepada susu ibu.

4) Kegemaran Rasulullah SAW meminum susu kambing jelas membuktikan kebaikan serta khasiatnya yang tinggi.

5) Susu kambing ialah sejenis susu yang mudah dihadam.

6) Ia hanya memerlukan 20 minit untuk dihadamkan berbanding susu lembu yang memerlukan 2 jam untuk dihadamkan.

7) Susu kambing mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, asma, migrain, penyakit kulit, memulihkan tenaga batin, merawat sakit jantung peringkat awal, darah tinggi, sakit sendi, batuk kering, ulser perut serta penyakit saraf dan tulang belakang bagi golongan yang lanjut usia.

8) Sangat sesuai untuk kanak-kanak yang baru belajar minum susu kambing kerana ia sedikit manis.


***Tanpa Bau Hamis Kambing***


Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 101Kcal (424KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 17.1 gm
Lemak (Total Fat) : 5.5 gm
Protin (Protein) : 1.1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 403Kcal (1693KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 68.5 gm
Lemak (Total Fat) : 22.0 gm
Protin (Protein) : 4.5 gm


Testimoni Pengguna :

"Salam... Saya mula minum Susu Kambing Asli Tok Guru Pondok ni semasa saya mengandung dan terus amalkanya semasa pantang. Alhamdulillah badan rasa bertenaga terutama ketika berpantang. Bidan saya puji cakap saya pandai jaga badan sebab muka tidak pucat dan bertenaga walaupun kurang makan. (saya mengamalkan pantang larang orang2 tua semasa berpantang). Berdasarkan pengalaman, saya merasakan susu kambing TGP ini bagus untuk kaum ibu semasa mengandung dan berpantang."
~Puan Nani - H/P : 019-9191723~


Paling Popular! - Kopi Tok Guru Pondok dengan 8 Ekstrak Makanan Sunnah




Kopi dengan Ekstrak Makanan Sunnah & Terbaik Di Dunia

Kandungan :
* Kopi Segera
* Gula
* Krimer Tanpa Tenusu
* Ekstrak Kurma
* Ekstrak Habbastus Sauda'
* Ekstrak Buah Tin
* Ekstrak Buah Delima
* Ekstrak Kismis
* Ekstrak Za'faran
* Ekstrak Madu
* Ekstrak Zaitun

1) Dengan kandungan ‘8 Makanan Sunnah’, tidak syak lagi Kopi Tok Guru Pondok mempunyai nilai khasiat yang amat tinggi kerana ianya mengandungi Kurma, Kismis, Za'faran, Madu Lebah, Buah Delima, Zaitun, Buah Tin dan Habbatus Sauda'.

2) Kita sedia maklum bahawa kesemua makanan-makanan ini telah diperakui kehebatan & kebaikannya melalui Al-Quran dan Hadis.

3) Selain khasiatnya yang mampu menyembuhkan berbagai penyakit, 8 Makanan Sunnah juga berupaya mencegah penyakit-penyakit kronik jika diamalkan secara berterusan, Insya Allah.


Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 99Kcal (414KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 21 gm
Lemak (Total Fat) : 2 gm
Protin (Protein) : 1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 395Kcal (1654KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 85 gm
Lemak (Total Fat) : 7 gm
Protin (Protein) : 4 gm


Testimoni Pengguna :

"Sesuai untuk golongan 40 tahun ke atas termasuk golongan wanita. Selepas mengamalkan Kopi Tok Guru Pondok dengan 8 Ekstrak Makanan Sunnah, badan saya terasa ringan dan badan kurang rasa penat. Selain itu, lawas ketika membuang air kecil."

~Nurhafiz - H/P: 017-4149668



Produk Kegemaran Ramai 1 - Minuman Koko Pengganti MILO!


Artikel : "Baguskah Itu Milo?"




Di negara2 maju sebelah barat (termasuk Israel) seperti Amerika Syarikat, Canada, German, England & Israel, nama minuman Milo agak malap dan tidak-popular langsung. Malah ramai antara mereka sendiri pun tidak tahu akan kewujudan Milo. Pasaraya popular di barat amat jarang memasarkan minuman Milo. Hanya kedai-runcit orang Asia sahaja yang banyak terjual minuman berjenama Milo ini. (seperti kedai runcit orang Korea, Siam dll.)

Hal ini seolah-olah terdapat keburukan pada minuman tersebut yang disembunyikan oleh towkey-towkey Nestle yang sengaja memasarkan produk mereka untuk Asia dan dunia ke-3 tetapi amat sedikit sekali di negara mereka.

Jika dilihat dari segi Geografi, Milo amat popular di Asia-Tenggara. Khususnya Filipina dan kepulauan Carribean. Juga di beberapa negara Afrika.

Di negara maju, khususnya barat--UK, Milo sebenarnya amat-kurang popular. dan hampir tidak dikenali. Juga amat susah dicari terutama di pasaraya2 terkenal di sekitar bandaraya London seperti J. Sainstbury, Budgens apatah lagi Tesco.

Bagi mereka (orang putih ), minuman berorientasikan bijirin malt dicampur dengan sa-dikit chocolate cocoa ini memang tidak digemari langsung.

Nampaknya orang-putih agak objektif dalam pembuatan minuman mereka.

Jika koko, koko sajalah. Jika coklat, coklat sajalah. (seperti minuman chocolate jenama Van-Houten. Mereka lebih suka meminuman minuman koko atau coklat tulin ).

Malt pula, selalunya diperam dan dijadikan arak, berjenis beer/bir. Selalunya malt ini akan diperam, ditapis, dijadikan hop.
Guiness Stout, Anchor-Beer adalah 2 jenis bir yang menggunakan bijirin malt secara mutlak.

Maka di sini jelas antara kedua-dua unsur dan sebatian tersebut tidak pernah berpadu yang menjanjikan keseronokan bagi bangsa-bangsa kulit putih itu minum. Hanya orang Asia seperti kita saja yang minum.

Masalahnya satu saja. Melalui pengalaman yang kita lalui. Setelah minum Milo selalunya kita akan jadi
1. mengantuk
2. muak
3. malas
4. agak biol
5. liat untuk berfikir apatah lagi bekerja."





AWAS PENGGEMAR MILO!!!

Anda juga mungkin telah termakan sesuatu yang ....HARAM?


Ini Lagi Geli... Milo ada campur daging cacing...

"Ni lagi satu serbuan telah dibuat di syarikat membuat makanan yg ternama….kankawan tahu apa yg dijumpai…agak2 pernah x rasa daging cacing?????. ..mesti kenkawan selalu minum milo kan .....yes. .daging cacing telah di campur dengan serbuk milo…..kalau ada bau hanyir itulah dia…kalau kenkawan nak lgi confirm try buat macam nie….milo + gula sahaja lepas tu tengok ada x minyak/lemak kat milo tu…kalau ada confirm…ini apa yg diberitahu oleh abg ipar kwn saya jer…

Tp saya x tahu tahun bila mereka buat serbuan…???..dan adakah pihak yg bertanggung jawab telah mengambil tindakan yg sewajarnya untuk mengikut garis panduan halal yg telah ditetapkan oleh jab. Agama Islam m’sia… wallahhualam…"


ikuti info seterusnya di :-




Jadi Bagaimana?


Masihkah anda tergamak minum MILO atau memberi anak anda minum minuman ini lagi?





Untuk pengetahuan anda, di sekolah Tadika @ Taska sudah ramai pengusaha TASKA yang tahu info ini telah menukarkan minuman MILO kepada VICO. Jika anda tidak percaya cuba survey tengok. Agak2 anda kenapalah yek? Tetapi semua fakta ini telah digelapkan atas faktor2 tertentu.


Jadi bagaimana dengan kita orang Islam?

Teringin jugak nak minum air koko ni, asyik2 teh/ kopi bosanlah...

Tunggu Dulu!!!


Menyedari dilema yang dihadapi oleh umat Islam masa kini, Tok Guru Pondok telah mencipta Minuman KOKO yang lazat lagi berzat dengan tambahan 8 Ekstrak Makanan Sunnah Nabi yang sangat sesuai untuk kanak-kanak & orang dewasa sebagai alternatif pengganti MILO.






Minuman Koko dengan Ekstrak 8 Makanan Sunnah & Terbaik Di Dunia, Sedap, Lazat & Berkhasiat.

Isi Kandungan :
* Koko
* Gula
* Krimer Tanpa Tenusu
* Ekstrak Kurma
* Ekstrak Habbastus Sauda'
* Ekstrak Buah Tin
* Ekstrak Buah Delima
* Ekstrak Kismis
* Ekstrak Za'faran
* Ekstrak Madu
* Ekstrak Zaitun

Harga sekotak : RM22 (25gm X 20 Paket)




1) Minuman Koko Tok Guru Pondok adalah amat baik untuk kesihatan.

2) Selain mengandungi khasiat 8 Makanan Sunnah yang diketahui umum, kandungan lemak dalam koko menjadikannya sejenis minuman yang dapat menyumbang lebih tenaga berbanding kopi atau teh.

3) Kajian yang telah dijalankan mendapati bahawa kuantiti antioksida yang diserap dari koko adalah lebih tinggi berbanding wain, teh dan sayur.

4) Pengambilan koko yang kaya dengan antioksida flavanoids dapat mengurangkan risiko penyakit koronari jantung.

5) Satu kajian di Jepun menunjukkan bahawa poliphenol di dalam koko berupaya mengurangkan tekanan.

6) Koko juga mampu melambatkan proses penuaan kerana antioksida berupaya melambatkan proses penuaan.

7) Kajian menunjukkan jangkamasa hayat bagi manusia yang sihat boleh dilanjutkan dengan mengamalkan pemakanan seimbang yang kaya dengan antioksida.

8) Satu kajian yang dijalankan di Amerika Syarikat mendapati bahawa penggemar coklat menikmati purata tambahan umur sebanyak 0.95 tahun berbanding bukan penggemar coklat.

9) Ini membuktikan wujudnya poliphenol sebagai antioksida dalam koko.

10) Sangat sesuai untuk kanak-kanak bagi mengantikan MILO yang jelas tidak sesuai untuk kanak-kanak membesar.




Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 118Kcal (495KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 18.0 gm
Lemak (Total Fat) : 4.8 gm
Protin (Protein) : 0.7 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 471Kcal (1078KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 72.1 gm
Lemak (Total Fat) : 19.0 gm
Protin (Protein) : 2.9 gm


Testimoni Pengguna :

"Anak sulung saya lahir tidak cukup bulan. Badannya kurus dan selera makannya tidak menentu. Alhamdulillah... setelah memberinya minum Minuman Koko (dengan 8 Makanan Sunnah) Tok Guru Pondok, selera makannya bertambah baik dan berat badannya semakin meningkat."
~Sharifah Rahayu - H/P : 019-2290762~


Jadi...jangan ketinggalan untuk menikmati minuman koko yang lazat bersama 8 ekstrak makanan sunnah nabi ini... tiada yang setara dengannya...


Produk Kegemaran Ramai 2 - Kopi Susu Kambing




Kelebihan Susu Kambing

- Paling hampir dengan susu ibu (minuman terbaik di dunia selepas susu ibu)
- Para Nabi meminum susu kambing dan membela kambing (membela dan meminum susu kambing adalah sunnah)
- Tiada dijangkiti penyakit kambing gila (yang ada penyakit lembu gila)
- Kurang dijangkiti penyakit kuku dan mulut berbanding lembu
- Kambing mempunyai sistem pertahanan tubuh yang kuat
- Kambing betina beranak 2 kali setahun, 1 hingga 4 ekor berbanding lembu setahun sekali dan hanya seekor
- Lembu hanya mempunyai nafsu mengawan sekali dalam satu tahun berbanding kambing, setiap hari
- Susu kambing lebih mudah dihadam kerana ia hanya memerlukan 20 minit berbanding susu lembu memerlukan 2 jam




Khasiat Susu Kambing

Susu kambing paling berkesan dan lebih berkhasiat jika dibandingkan dengan susu lembu dalam menyembuh serta mencegah penyakit "dalaman" antara lain:

- Penyakit deman kuning
- Penyakit lemah jantung
- Penyakit darah tinggi
- Penyakit migrane/kerap merasa pening kepala
- Penyakit sendi, sakit urat saraf dan buah pinggang
- Penyakit batuk kering atau TB
- Penyakit yang menyerang jantung, limpa dan hati seperti hipertitis
- Penyakit saraf dan tulang belakang yang dialami bila usia semakin lanjut
- Cukup bermanfaat bagi mereka yang mengalami lemah tenaga batin
- Sesuai diminum diwaktu pagi (sebelum bersarapan) dan malam (sebelum tidur). Jangan guna air panas kerana boleh merosakkan khasiatnya. Bancuh dengan air suam sahaja





Susu Kambing Adalah Yang Terbaik Selepas Susu Ibu

- Membantu dan menguatkan sistem imunisasi tubuh
- Bersifat alkali bukan asidik
- Sesuai untuk semua peringkat umur, dari bayi dalam kandungan sampailah kepada orang tua
- Meningkatkan daya kepekaan, penumpuan dan ingatan
- Mengimbangi kadar kolesterol dan kandungan gula dalam darah
- Mudah dicerna (menyerap dalam tubuh badan) dan tidak menyebabkan alahan
- Membantu melancarkan sistem penghadaman dan permasalahan usus
- Merawat dan menyembuhkan penyakit kanser, demam kuning, gastrik, ulser, buasir, asthma (lelah), migrain (sakit kepala), penyakit kulit, insomia (sukar tidur), senggugut, darah tinggi, lemah jantung, kencing manis, batuk kering dan gout
- Menguatkan jisim tubuh yang sihat (tulang, gigi, otot, sendi, kulit dan tisu saraf
- Memulihkan tenaga batin dan awet muda





Jadi, jangan lepaskan peluang kepada semua pengemar kopi dengan menikmati keenakkan susu kambing yg berkhasiat bersama kopi Arabika dengan produk "Kopi Susu Kambing " daripada Tok Guru Pondok ini.




Kopi dengan Ekstrak Susu Kambing Segar

Isi Kandungan:
* Kopi Arabika
* Krimer Tanpa Tenusu
* Gula
* Ekstrak Susu Kambing

Harga seunit : RM22 (25gm X 20 paket)


1) Kopi Susu Kambing Tok Guru Pondok juga baik untuk kesihatan, insya Allah.

2) Susu kambing kaya dengan protin, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, anti arthritis serta anti barah.

3) Ia adalah susu yang paling hampir kepada susu ibu.

4) Kegemaran Rasulullah SAW meminum susu kambing jelas membuktikan kebaikan serta khasiatnya yang tinggi.

5) Susu kambing ialah sejenis susu yang mudah dihadam.

4) Ia hanya memerlukan 20 minit untuk dihadamkan berbanding susu lembu yang memerlukan 2 jam untuk dihadamkan.

5) Susu kambing mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, asma, migrain, penyakit kulit, memulihkan tenaga batin, merawat sakit jantung peringkat awal, darah tinggi, sakit sendi, batuk kering, ulser perut serta penyakit saraf dan tulang belakang bagi golongan yang berumur.


Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 118Kcal (496KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 16.0 gm
Lemak (Total Fat) : 4.6 gm
Protin (Protein) : 3.0 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 470Kcal (1974KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 64.1 gm
Lemak (Total Fat) : 18.5 gm
Protin (Protein) : 11.8 gm


Testimoni Pengguna :

"Sejak saya amalkan meminum Kopi Susu Kambing Tok Guru Pondok, badan saya terasa ringan, kencing kurang kerap, mudah bangun tidur, dan kurang mengantuk. Sebagai pemandu, saya sering sakit pada sendi & lutut serta menyucuk pada tapak kaki. Kini, tiada lagi sakit sendi & lutut, malah rasa menyucuk di kaki saya semakin berkurangan."
~Abdul Rashid b.Mat saman - H/P : 012-6074318~


Produk Kegemaran Ramai 3 - Kopi Sauda (Dengan Krimer)




Di antara khasiat utama Habbatus Sauda ialah :

1. Nilai pemakanan

Habbatus Sauda kaya dengan:

~ monosaccharide glukosa, xylosa dsb.

~ polysaccharide

~ fatty acid yang tidak tepu (unsaturated essential fatty acids, EFA). EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan

~ amino acid yang membentuk protein

~ karotene iaitu sumber vitamin A

~ kalsium, zat besi, dsb.

2. Sistem imunisasi

Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus Sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS, H1N1 dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.

3. Anti-histamine

Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus Sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus Sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.

4. Anti-tumor

Kajian in vitro mendapati habbatus Sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.

5. Anti-bakteria

Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus Sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus Sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

6. Anti-radang (anti-inflammation)

Habbatus Sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).

7. Menggalakkan pengeluaran susu

Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus Sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.




Di Timur Tengah, minyak ini telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ubat untuk segala macam penyakit alergi, radang, gangguan menstruasi, tekanan moral, dan depresi, tetapi terutama terhadap bronkhitis, asma, dan neurodermatitis serta pencernaan yang buruk, bahkan impotensi.


Menyedari khasiat Habbastus Sauda yang begitu mujarab untuk rawatan segala penyakit ini, Tok Guru Pondok telah mengambil inisiatif ini untuk memudahkan orang ramai menikmati khasiatnya dalam bentuk kopi maka terciptalah :




Kopi dengan Ekstrak Habbastus Sauda' (Dengan Krimer)
-Untuk mereka yang tidak tahan dengan 'Kopi Jintan Hitam' boleh minum kopi ini. Khasiat Saudanya masih sama cuma ditambah krimer untuk menambah keenakan rasanya.

Kandungan :
* Kopi Arabika
* Gula
* Krimer Tanpa Tenusu
* Ekstrak Habbastus Sauda'

Harga seunit : RM22.00 (25gm X 20 paket)


1) Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As-Sam (maut).” (Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)

2) Kopi Sauda’ Tok Guru Pondok ialah adunan habbatus sauda’ dengan krimer tanpa tenusu.

3) Kita sedia maklum bahawa Habbatus Sauda’ (Nigella Sativa) atau Jintan Hitam mempunyai khasiat yang tinggi.

4) Ianya digunakan secara tradisional untuk beberapa keadaan seperti untuk membantu merawat batuk dan asma, kencing manis, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolesterol, merawat batu karang dan yang terbaru penyakit yang paling ditakuti di seluruh dunia ketika ini ialah virus H1N1.

5) Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah menyebutkan bahawa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa kesan sampingan.

6) Habbatus Sauda’ juga berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti bronchitis, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan/susu ibu, menambah pengaliran air liur dan sebagainya.

7) Terdapat juga kajian yang mendapati Habbatus Sauda’ mempertingkatkan system imunisasi badan terhadap penyakit serta berupaya menghalang pembentukan sel-sel kanser.


Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 99Kcal (414KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 2.1 gm
Lemak (Total Fat) : 2 gm
Protin (Protein) : 1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 395Kcal (1654KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 85 gm
Lemak (Total Fat) : 7 gm
Protin (Protein) : 4 gm


Testimoni Pengguna :

"Sejak saya amalkan meminum Kopi Sauda Tok Guru Pondok, dengan izin Allah sakit kepala tidak ada lagi dan setiap kali saya memandu jauh tidak mengantuk lagi. Kopi Sauda Tok Guru Pondok selalu bersama saya dalam kereta mahupun di rumah.
"
~Haji Jabar bin Kassim - H/P : 013-9563624~


Ubat Segala Penyakit - Kopi Jintan Hitam



KHASIAT HABBATUS SAUDA




Habbatus Sauda adalah sejenis tumbuhan dalam bentuk rumput kecil, mempunyai batang yang tingginya lebih kurang setengah hasta, mengeluarkan bunga yang berwarna biru yang terdapat di dalamnya biji Habbatussauda. Tumbuhan ini terdapat di negara Arab dan dikenali dengan pelbagai nama seperti Habbatussauda(Mesir , Syam), dalam Bahasa Inggeris dipanggil Nigella Sativa atau Black Cumin. Produk mempunyai khasiat yang amat tinggi.

Mengandungi lebih drp 67 kandungan bahan aktif di dalamnya. Bahan-bahan ini dapat membantu menyembuhkan beberapa penyakit yang sering dihadapi oleh manusia. Hsauda ini ialah satu supplement/ubat yg membetulkan perjalanan sistem tubuh seseorang individu itu. Ianya akan membersihkan darah dan menjadikan individu itu lebih bertenaga dan sihat .

7 ciri-ciri nilai pemakanan utama habbatus sauda:

1. Kaya dengan Monosaccharide Glukosa, xylosa dsb. polysaccharide fatty acid yang tidak tepu. EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan. Amino acid yang membentuk protein. Karotene iaitu sumber vitamin A kalsium, zat besi, dsb.
2. Sistem imunisasi- Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.
3. Anti-histamine- Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.
4. Anti-tumor- Kajian in vitro mendapati habbatus sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.
5. Anti-bakteria- Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.
6. Anti-radang (anti-inflammation)- Habbatus sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).
7. Menggalakkan pengeluaran susu- Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.




KAJIAN PERUBATAN

Sejak tahun 1959, lebih dari 200 kajian dihasilkan oleh universiti di peringkat antarabangsa dan artikel yang dikeluarkan oleh berbagai journal perubatan telah menunjukkan penemuan yang baik bagi menyokong khasiat tradisional Habbatus Sauda yang telah direkodkan semenjak 2tahun lalu. Berikut ialah sebahagian dari kajian dan artikel perubatan tentang Habbatus Sauda:-

Ibnu Sina- Habbatus Sauda merangsang tenaga dan membantu memulihkan kepenatan dan semangat. (Buku Ibnu Sina "Canon of Medicines")

Ibnu Qayyim- Habbtus Sauda berupaya memulihkan penyakit seperti batuk, "bronchitis", masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan wanita, menambah pengaliran air liur dan sebagainya. (Buku Ibnu Qayyim "Medicine of the Prophet")

Dr Ahmad Elkadi pula membuat kajian dan mendapati Habbatus sauda mempertingkatkan daya tahan sakit (immune system). Antara bahan-bahan kandungan Habbatus sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Professor G. Rietmuller- Bahan ekstrak Habbatus Sauda menunjukkan kesan amat positif terhadap sistem immunisasi badan dan boleh digunakan sebagai "bio-regulator'. (Professor G. Rietmuller, Director of Institute of Immunology, University of Munich, Germany)

Dr. Ahmad El-Qadi (Islamabad, Pakistan) dan Dr. Usama Qandil (Florida, USA) mendapati pengambilan 1 gram Habbatus Sauda sebanyak dua kali sehari mempunyai kesan peningkatan yang mengagumkan terhadap fungsi immuniti badan. Penemuan ini dianggap penting untuk memungkinkan penggunaan Habbatus Sauda sebagai bahan peningkatan immuniti semula jadi badan untuk rawatan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit yang lain berkaitan kekurangan immuniti badan.

Kajian oleh Dr. Haq terhadap sukarelawan pesakit AIDS di Department of Biological and Medical Research Centre, Rilyadh menunjukkan bahawa Habbatus Sauda berupaya meningkatkan kadar diantara 'helper T-cells' dan 'suppresser T-cells' sebanyak 55%. Aktiviti 'natural killer cells' juga menunjukkan peningkatan purata sebanyak 30%.

Dr. Peter Schleicher, seorang pakar immunisasi (immunologist) di Munich mendapati Habbatus Sauda berjaya menyembuhkan seramai 420 daripada 600 orang sukarelawan pesakit allergik. Kebanyakan pesakit-pesakit ini mengidap allergik terhadap 'pollen' dan habuk, jerawat dan saraf kulit, pesakit lelah dan pesakit-pesakit yang pada amnya mempunyai daya tahan yang lemah terhadap jangkitan. (Nota: Dr. Peter Schleicher telah dipilih sebagai ahli paling muda di World Academy of Scientist)

Penyelidik Amerika menulis laporan pertama di dunia mengenai kesan 'anti-tumor' yang ditunjukkan oleh Habbatus Sauda. ("Study of the Effects of Nigella Sativa on Humans")

Professor Michael Meurer- Habbatus Sauda berupaya menghentikan 'inflammations' dan masalah saraf kulit (neurodermitis) (Professor Michael Meurer, Dermatology Clinic of Munich, Germany)

Saintis-saintis di Cancer and Immuno-Biological Laboratory of Germany mengesahkan Habbatus Sauda berupaya meransang 'bone marrow' dan sel-sel immuniti, meningkatkan penghasilan 'interferon' dan mempertahankan sel-sel biasa terhadap kesan kemusnahan sel oleh virus. Habbatus Sauda juga berupaya memusnahkan sel-sel tumor dan meningkatkan bilangan antibodi yang menghasilkan "B cells".

Nabi Muhammad S.A.W. bersabda dalam Haditsnya yang dikutip dari kitab Ash Shahihain ”Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As Sam (maut)” (HR.Bukhari, Muslim)

Antara bahan-bahan kandungan Habbatus Sauda ialah Fixed Oil (saturated dan unsaturated), Minyak-minyak Asas (sterol, thymohydroquinone, carvone, limonine, cymene), Alkaloids, Saponin dan Asid Amino.

Dalam kitab Al Tibb An-Nabawi (Pengobatan Cara Nabi) yang ditulis Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah, Habbatus Sauda’ dikenal juga sebagai Al Habbah Al Barokah. Dalam kitab tersebut disebutkan bahwa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa efek. Suatu ulasan ilmu kedoktoran menampilkan bahawa kandungan Habbatus Sauda’ antara lain:

* Antiinflamasi, mengubati perih/radang tenggorokan.
* Antiarthritis, mengubati reumatik.
* Analgesik, mengubati sakit gigi dan sakit kepala (migrain).
* Aktivitas hormon, mengatur haid dan meningkatkan aliran susu.
* Antiseptik, mengubati bau mulut.
* Antivirus, mengubati demam dan flu.
* Dermatologi, mengubati jerawat dan eksim.
* Urinary tract, mengubati saluran kemih dan batu ginjal.
* Sistem kekebalan, meningkatkan daya tahan tubuh untuk menangkal penyakit.
* Gastrointestinal tract, mengubati mabuk, diare, kejang konstipasi, dan empedu.
* Sistem sirkulasi, meningkatkan kinerja jantung.
* Nematocidal, mengubati cacing pita.
* Respiratory tract, mengubati sesak nafas (asma).


Di bawah ini kami sertakan 7 ciri-ciri utama habbatus Sauda:

1. Nilai pemakanan

Habbatus Sauda kaya dengan:

~ monosaccharide glukosa, xylosa dsb.

~ polysaccharide

~ fatty acid yang tidak tepu (unsaturated essential fatty acids, EFA). EFA tidak boleh dihasilkan oleh badan kita, oleh itu sumber utamanya ialah dari pemakanan

~ amino acid yang membentuk protein

~ karotene iaitu sumber vitamin A

~ kalsium, zat besi, dsb.

2. Sistem imunisasi

Kajian yang dilakukan di Arab Saudi mendapati, habbatus Sauda berupaya meningkatkan sistem imunisasi anda (daya melawan penyakit). Oleh itu ia mungkin penting dalam pengawalan kanser, AIDS dan penyakit-penyakit berkaitan yang lain.

3. Anti-histamine

Histamine ialah bahan yang dikeluarkan oleh sel-sel mast di dalam badan yang menyebabkan kesan-kesan allergik (alahan). Habbatus Sauda mengandungi bahan yang menghalang protein kinase C, sejenis bahan yang mencetus penghasilan histamine. Oleh kerana penghidap penyakit asma selalunya mengalami masalah alahan, habbatus Sauda mungkin baik diambil secara berterusan oleh pesakit-pesakit ini.

4. Anti-tumor

Kajian in vitro mendapati habbatus Sauda berupaya menghalang pembentukan sel-sel tumor. Oleh itu, ia baik untuk digunakan untuk membantu menghalang penyakit kanser.

5. Anti-bakteria

Penyelidikan ke atas bahan ini mendapati ia mempunyai aktiviti anti-bakteria . Habbatus Sauda didapati berupaya mengawal bakteria seperti E.coli, V.cholera dan spesies Shigella. Ini bermakna habbatus Sauda baik untuk mereka yang menghidapi beberapa jenis penyakit seperti cirit-birit dan masalah-masalah perut yang lain.

6. Anti-radang (anti-inflammation)

Habbatus Sauda didapati boleh mengurangkan radang (bengkak). Oleh itu ia baik untuk pesakit asma (mengurangkan radang dalam paru-paru), eczema (alahan yang menyebabkan gatal, kulit merah dsb.) dan arthritis (bengkak sendi).

7. Menggalakkan pengeluaran susu

Kombinasi lemak dan hormon yang didapati di dalam habbatus Sauda menyebabkan pengeluaran susu ibu yang menyusukan bayi bertambah.


Di Timur Tengah, minyak ini telah digunakan selama ribuan tahun sebagai ubat untuk segala macam penyakit alergi, radang, gangguan menstruasi, tekanan moral, dan depresi, tetapi terutama terhadap bronkhitis, asma, dan neurodermatitis serta pencernaan yang buruk, bahkan impotensi.


Menyedari khasiat Habbastus Sauda yang begitu banyak & mujarab untuk rawatan segala penyakit ini, Tok Guru Pondok telah mengambil inisiatif untuk memudahkan orang ramai menikmati khasiatnya dalam bentuk kopi maka terciptalah :


Kopi dengan Ekstrak Jintan Hitam Habbastus Sauda (Tanpa Krimer )






Isi Kandungan :
* Kopi Arabika
* Gula
* Ekstrak Habbatus Sauda

Harga seunit : RM22 (25gm X 20paket)

1) Nabi Muhammad SAW pernah bersabda: Gunakanlah Habbatus Sauda’ kerana di dalamnya terdapat sejenis ubat dari segala jenis macam penyakit kecuali As-Sam (maut).” (Hadis Riwayat Bukhari & Muslim)

2) Kopi Jintan Hitam Tok Guru Pondok dibuat berasaskan habbatus sauda’ tanpa krimer.

3) Umum sedia maklum bahawa Habbatus Sauda’ (Nigella Sativa) atau Jintan Hitam mempunyai khasiat yang hebat.

4) Ianya digunakan secara tradisional untuk beberapa keadaan seperti untuk membantu merawat batuk dan asma, kencing manis, selsema, keguguran rambut, tekanan darah tinggi, masalah untuk tidur, sakit-sakit otot dan sendi, rasa loya dan muntah, mengurangkan kolesterol, merawat batu karang dan yang terbaru penyakit yang paling ditakuti di seluruh dunia ketika ini ialah virus H1N1.

5) Ibnu Qayyim Al-Jauziyyah menyebutkan bahawa Habbatus Sauda’ dapat mengubati 50 macam penyakit tanpa kesan sampingan.

6) Habbatus Sauda’ juga berupaya memulihkan penyakit-penyakit seperti bronchitis, masalah perut, kecacingan, masalah kulit seperti jerawat, sakit senggugut dan haid, menambah susu badan, menambah pengaliran air liur dan sebagainya. Terdapat juga kajian yang mendapati Habbatus Sauda’ mempertingkatkan system imunisasi badan terhadap penyakit serta berupaya menghalang pembentukan sel-sel kanser.

Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 99Kcal (414KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 2.1 gm
Lemak (Total Fat) : 2 gm
Protin (Protein) : 1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 395Kcal (1654KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 85 gm
Lemak (Total Fat) : 7 gm
Protin (Protein) : 4 gm


Testimoni Pengguna :

"Saya seorang surirumah yang berumur 36 tahun. Selama beberapa tahun saya mengalami sakit sendi, otot dan darah tinggi. Saya sukar berjalan jauh dan selalu mengeluh kesakitan. Saya terpaksa mengambil ubat doktor dan mengawal pemakanan. Awal bulan 2010 ini, saya telah diperkenalkan minuman Kopi Jintan Hitam Tok Guru Pondok dan telah mengambilnya sebagai minuman kesihatan. Baru dua bulan sahaja pengambilan minuman ini, dengan kuantiti tiga papan sebulan, saya telah mendapati perubahan pada penyakit yang saya alami dan kesegaran badan dapat dirasai malah lebih bertenaga. Sekarang gen
ap lapan bulan, saya menjadikannya sebagai minuman rutin, alhamdulillah dengan izin Allah SWT, kesakitan sendi dan otot yang saya alami beberapa tahun lalu telah hilang. Saya sangat gembira dan berjalan jauh bukanlah menjadi kesukaran lagi. Penyakit darah tinggi saya juga sudah di tahap normal setiap kali membuat pemeriksaaan doktor. Saya juga telah berhenti dari mengambil ubat doktor dan sudah tidak perlu terlalu mengawal pemakanan. Saya sangat bersyukur dan ini sangat memuaskan hati saya dan kini hanya meneruskan pengambilan kopi jintan hitam yang banyak lagi khasiat2 lain yg terdapat di dalamnya.
"
"
~Dayang Rosmah bt Abd Ghani - H/P : 016-8399274~


~~~KAEDAH PEMBELIAN MINUMAN TOK GURU PONDOK~~~

Sekiranya anda berminat untuk mencuba produk ini sila ikuti arahan di bawah:
1) Isikan dahulu 'Borang Tempahan/Info Pembayaran' di bawah ini.
2) Saya akan reply anda dalam masa 48 jam.
Jika tidak, sila hubungi saya di 013-4268676 untuk keterangan lanjut.

Kaedah Pembayaran yang diterima ialah:

1) Bayaran secara tunai (untuk yang ambil sendiri)
Anda boleh mengambil sendiri Minuman Tok Guru Pondok yang diinginkan di : Block A, Qtrs PBA, Jalan Bertam 1, Bertam,13200 Kepala Batas, Pulau Pinang.

2) Memindah/mendeposit amaun menerusi mesin ATM atau laman web perbankan (internet banking) .
Transaksi perlu dibuat mengikut butiran di bawah.
Sila pilih akaun yang memudahkan anda.

Bank : MAYBANK
No.Akaun : 157410092309
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : CIMB BANK
No.Akaun : 0704-1096577-52-8
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : PUBLIC BANK
No. Akaun : 4-4054582-12
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : BANK ISLAM
No. Akaun : 07043020219139
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

CAJ COURIER:
Saya menawarkan khidmat Courier kepada mereka yang jauh dengan menggunakan khidmat ABX Courier dan Poslaju mengikut kawasan yang bersesuaian.

Anda akan diberi Tracking No dan sila check status parcel anda di laman web ABX Express @ Poslaju Express. Jadi, parcel anda tidak mungkin hilang di dalam perjalanan ke tempat anda.

Caj Courier >1kg : RM6.00 untuk Semenanjung Malaysia dan RM12.00 untuk Sabah & Sarawak.
(Ini semua bergantung kepada berat bungkusan yang anda tempah)

PERHATIAN!!! Saya hanya menawarkan jenis KOTAK bukan papan kerana ia lebih memudahkan penghantaran ke tempat anda.

~Anda dialukan untuk mengajukan sebarang pertanyaan atau kemusykilan menggunakan 'Borang Pertanyaan' dibawah atau sms saya di 013-4268676.

Jika borang-borang dibawah tidak dapat dihantar, sila isi maklumat kemudian copy dan paste format dan emailkan ke azzaaneka@gmail.com kerana berkemungkinan masalah server sedang berlaku ~

###Sekiranya ingin bertanya mengenai stokis/dealer berdekatan tempat anda, sila hubungi pejabat 09-7713499###

***Terima Kasih***

Ada Pertanyaan? Sila Gunakan Borang Ini:

Nama:
Email Anda:
Soalan/Pertanyaan:

This online form was provided by Freedback.

Borang Tempahan / Info Pembayaran

Nama Anda *
E-mail Address: *
Alamat Penghantaran *
No.Telefon *
Nama Produk Yang Ditempah *
No.Rujukan Transaksi Bank *
Bank Penerima *
Tarikh *
Masa *
Amaun RM *
Mesej Lain

* RequiredContact form by myContactForm.com