Tuesday, April 5, 2011

TERBAHARU!!! TEH TARIK Susu Kambing


Khasiat Teh


Teh boleh dikatakan minuman ruji rakyat Malaysia. Teh menjadi kegemaran ramai dan diminum hampir setiap masa. Jenis teh juga terdapat dalam pelbagai keluaran seperti teh buah, teh biasa, teh akar atau herba daripada pelbagai tumbuhan. Teh herba selalunya dihasilkan sebagai teh untuk kesihatan. Kaum cina mendakwa ada perhubungan antara kesihatan dengan teh yang mereka minum. Mereka mendakwa teh dapat meningkatkan perjalanan aliran darah keseluruh tubuh. Ia juga dikatakan dapat memperbaiki daya pemikiran serta mental kita.

Meminum teh juga boleh mempercepatkan proses pembuangan alkohol dan lain bahan yang mebahayakan dalam tubuh badan manusia seperti lemak dan nakotik. Antara faedah lain yang dapat diperolehi dengan meminum teh ialah dapat meningkatkan daya ketahanan tubuh manusia terhadap banyak penyakit. Ia juga dikatakan boleh memacu metabolism dan pengambilan oksigen dalam tubuh kita. Teh juga dapat mengelakkan kita daripada mendapat kerosakkan gigi. Ia juga mengekalkan kulit manusia sentiasa awet muda.

Teh juga dikatakan memberi kesan kesan seperti berikut:

(1) Melindungi tubuh dari panas matahari
(2) Mebantu penghadaman
(3) Melegakan ketidakselesaan dan sengal sengak pada sambungan tulang tulang dalam tubuh kita.
(4) Memenuhi kehausan tekak.

Tetapi AWAS! bukannya mengamalkan minum "TEH TARIK" atau teh dengan pewarna tiruan yang mana ia lebih banyak memberi mudharat daripada manfaat.




Di luar sana, mesti ramai yang suka minum teh tarik atau teh panas. Biasanya kalau mamat-mamat yang pergi lepak kat kedai makan sambil tengok bola, mesti order teh tarik, tak pun teh ais. Kalau ke kedai mamak pula, mesti nak teh tarik kaw kaw, warnanya yang cantik & baunya yg harum. Malah pemimpin politik pun tidak kira kerajaan atau pembangkang pun meminumnya.




Tetapi ada sesuatu yang perlu kita tahu. Disebalik kesedapannya, serbuk teh itu dari mana? Adakah terjamin serbuk teh itu tiada bahan pewarna yg merbahaya?

Dalam suratkhabar kosmo Mac lalu, ada berita mengenai teh sukat atau teh timbang yg sering digunapakai di kebanyakkan kedai dan gerai. Warna teh yang cantik dan pekat membuatkan pekedai suka membeli teh timbang malah harganya pun murah aje. Rupanya teh yang orang suka minum di kedai yang cantik warnanya dan harum baunya itu mengandungi bahan pewarna yang merbahaya. Patutlah bila kita bancuh sendiri di rumah menggunakan serbuk teh yg kita beli biasanya berjenama itu tehnya kurang menjadi & tidak sesedap teh di kedai... rupa-rupanya ia adalah disebabkan 'perwarna sintetik' yg dicampurkan bsm serbuk teh untuk mempercepatkan teh berwarna merah & pekat malah inilah faktor yg menyedapkan 'Teh Tarik Kedai'...

eeeiii takutnya!!! Saya sudah termakan 'pewarna kain' yang boleh menyebabkan kanser...!!!





Berita penuh:
"Orang ramai dinasihatkan supaya mengelak pengambilan berterusan air teh sukat yang banyak dijual di gerai-gerai teh tarik bagi mengelak risiko penyakit kanser.
Timbalan Dekan Fakulti Perubatan Universiti Malaya (UM), Prof. Mustafa Ali Mohd. berkata, bahan pewarna sintetik yang banyak dipakai dalam industri mewarna kain menjadi pilihan kerana kosnya lebih murah.
“Bahan pewarna ini mempunyai pelbagai jenis dan kumpulan. Salah satu daripadanya ialah karsinogen yang sangat berbahaya kerana ia tidak boleh dihadam dengan baik.
“Ia juga boleh mengganggu sistem DNA manusia sekali gus mendorong pertumbuhan pelbagai jenis barah dalam tisu hidup,” katanya kepada Kosmo ketika dihubungi semalam.





Antara jenis barah berpunca daripada karsinogen ialah barah paru-paru, hati, prostat dan usus.
Katanya, teh itu tidak mempunyai label dan dijual secara timbang di kebanyakan kedai runcit serta menjadi pilihan ramai pengusaha makanan dan minuman.
Mustafa berkata, serbuk teh murah itu jika dicampur dengan air panas serta-merta mengeluarkan warna kuning pekat.
“Tindak balas itu menandakan wujudnya bahan pewarna sintetik.
“Bagi serbuk teh asli tanpa bahan pewarna sintetik, ia akan mengambil masa yang lebih lama untuk mengeluarkan warna, malah ada jenis yang airnya kita perlu kacau sebelum keluar warna kekuningan,” katanya.




Teh sukat atau teh timbang menjadi pilihan ramai pengusaha gerai makanan dan minuman kerana harganya jauh lebih murah berbanding teh berjenama.
Seorang peniaga kedai runcit, Nizam Mohamad, 53, berkata, harga teh sukat itu bergantung kepada kualitinya dan serendah RM6 sekilogram.
“Jenis paling mahal ialah RM13 sekilogram. Teh timbang yang lebih murah kurang sedap, rupanya kurang cantik dan berdebu-debu,” katanya ketika ditemui di sini semalam.
Menurutnya, teh timbang mendapat permintaan yang tinggi daripada kalangan pengusaha premis makanan kerana ia mempunyai rasa lebih sedap jika dibuat teh tarik berbanding teh uncang.





Jadi, bagaimana dengan kita?
Mana boleh tak minum "teh tarik"??... minuman 'favourite' kita tu?
Kalau nak minum juga, apa pilihan yg kita ada untuk menggantikannya?

Kini, anda tidak perlu gusar lagi...
Kepada penggemar teh tarik, anda kini boleh mengubati 'ketagihan' anda yang ingin menikmati "TEH TARIK" dengan lebih selamat, berzat & sihat tanpa takut2 lagi...


Memperkenalkan Produk TERBAHARU TUK GURU PONDOK...!!!


"TEH TARIK CEYLON DENGAN SUSU KAMBING TGP"






Minuman Teh Pracampuran dengan Susu Kambing

Isi Kandungan :
* Ekstrak Teh Ceylon
* Gula Halus
* Krimer Tanpa Tenusu
* Ekstrak Susu kambing


Harga sekotak : RM22.00 (20 paket X 25gm)


Khasiat Teh Ceylon :


1. Teh mampu membangkitkan semangat, meningkatkan daya pemikiran dan ingatan seseorang.
2. Berupaya menghilangkan rasa letih, meningkatkan metabolisme tubuh, memelihara fungsi jantung, pembuluh darah, usus dan hati.
3. Mampu mencegah kerosakan gigi, Dikatakan amalan meminum teh pada kanak-kanak dapat mengurangkan risiko kerosakan gigi sebanyak 60%
4. Minum teh dapat menghambatkan sel penuaan. Kesan antipenuaan yang terdapat didalam daun teh adalah 18kali ganda komposisinya daripada vitamin E
5. Minum teh dapat memperlahan dan menyekat pembentukan lemak pada selaput dalam pembuluh darah, mencegah pengerasan pembuluh nadi, tekanan darah tinggi dan penyumbat pembuluh darah pada otak.
6. Minum teh dapat merangsangkan saraf pusat dan merangsangkan kekuatan gerakan tubuh.
7. Amalan minum teh berupaya menurunkan berat badan dan menjaga kecantikan
8. Minum teh di percayai dapat mengatasi masalah katarak yang biasa dialami oleh mereka yang berusia. Tidak hanya dengan itu, ia juga boleh dijadikan penawar untuk mengubati radang rongga mulut dan radang rongga kerongkong yang kerap menyerang pada musim panas
9. Minum teh dapat melindungi fungsi pembentukan darah. Daun teh mengandungi zat proteksi radiasi, Menonton televisyen sambil minum teh dikatakan dapat mengurangi bahaya radiasi televisyen sekali gus melindungi daya penglihatan anda.
10. Minum Teh dapat memelihara dan mengawal pengaliran darah dalam tubuh.
11. Air teh mudah di serap segera dalam tubuh dan di oksida.
12. Menyejukkan tubuh dan menurunkan suhu badan. Dikatakan selepas sembilan minit minum teh hangat, suhu tubuh menurun sebanyak 1 hingga 2 darjah Celsius.
13. Daun Teh mengandungi banyak unsur mikronutrien yang amat bermanfaat untuk tubuh.
14. Daun teh berupaya mengekang pertumbuhan sel kanser

Khasiat Susu Kambing :

1. Susu kambing kaya dengan protein, enzim dan mengandungi faktor anti penuaan, anti arthritis serta anti barah.
2. Ia adalah susu yang paling hampir kepada susu ibu.
3. Kegemaran Rasulullah SAW meminum susu kambing jelas membuktikan kebaikanserta khasiatnya yang tinggi.
4. Susu kambing ialah sejenis susu yang mudah dihadam.
5. Ia hanya memerlukan 20 minit untuk dihadamkan berbanding susu lembu yang memerlukan 2 jam untuk dihadamkan.
6. Susu kambing mengandungi antibodi untuk merawat penyakit gastrik, demam kuning, asma, migrain, penyakit kulit, memulihkan tenaga batin, merawat sakit jantung peringkat awal, darah tinggi, sakit sendi, batuk kering, ulser perut serta penyakit saraf dan tulang belakang bagi golongan yang lanjut usia.

Maklumat Pemakanan (Nutrition Information)
Saiz Hidangan (Serving Size) : 25gm
Hidangan Per Pek : 20 paket

Setiap Hidangan : (Per Serving)
Tenaga (Energy) : 99Kcal (414KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 2.1 gm
Lemak (Total Fat) : 2 gm
Protin (Protein) : 1 gm

Setiap 100gm : (Per 100gm)
Tenaga (Energy) : 395Kcal (1654KJ)
Karbohidrat (Carbohydrate) : 85 gm
Lemak (Total Fat) : 7 gm
Protin (Protein) : 4 gm


Kini...anda cuma perlu order air panas & masukkan sepaket "Teh Tarik Susu Kambing".
Jangan malu... biaqla apa org lain nak kata, yg nak sakit adalah anda, bukan pekedai itu...
Lagipun anda tetap bagi bisnes kat 'mamak' tu dgn order air panas saje kan?
So hilanglah sikit gian anda nak perkena "TEH TARIK KEDAI" jugak..
Jadi... jangan lupa, cubalah minum,

"TEH TARIK CEYLON DENGAN SUSU KAMBING TGP" Enak, Lazat, Berkhasiat...!!




***Berita Baik untuk Wanita***


TEH TARIK PRACAMPURAN MANJAKANI & KACIP FATIMAH (keluaran HPA)





Sinergi dua jenis herba utama, iaitu Manjakani dan Kacip Fatimah telah menghasilkan Teh Manjakani. Manjakani yang sangat berkhasiat untuk wanita kerana Teh Pracampuran ini mempunyai zat-zat yang bermanfaat untuk kesihatan.

Selain itu, Manjakani juga bertindak sebagai anti oksidan. Teh Manjakani yang diproduksi oleh HPA sangat baik untuk mereka yang mengidap penyakit Kencing Manis dan Darah Tinggi. InsyaAllah dengan meminum teh pracampuran ini, dapat mencegah penyakit tersebut malah dengan izin Allah mampu untuk menyembuhkannya.

Manjakani mempunyai nama saintifik “Quercus Infectoria” dan umumnya di import dari India. Manjakani mempunyai sifat astringen, antiseptik dan hemostatik.Kandungan pirogalotonin di dalam manjakani telah dijadikan sebagai obat keputihan, peradangan sendi dan untuk melangsingkan tubuh. Teh manjakani mempunyai kelebihan yang sangat unik karena dapat menyembuhkan keputihan pada wanita dan merapatkan peranakan dan tidak memberi kesan negatif bila dikonsumsi oleh wanita yang belum kawin.

Kegunaan umum wanita ialah untuk pengubatan peradangan sendi, sakit atau kelebihan asid urik .Kelebihan mengamalkan teh manjakani adalah dapat melangsingkan tubuh. Ini dapat dilihat setelah 1 bulan mengamalkan. meminumnya. InsyaAllah.

Dan yang pasti rasanya enak sekali ……..lebih enak daripada teh tarik kedai…terubat juga rinduku pada Teh tarik...

Selamat Mencuba!

Harga : RM22.00

Isi kandungan: 15 Sachet x 24 Gram

~~~KAEDAH PEMBELIAN MINUMAN TOK GURU PONDOK~~~

Sekiranya anda berminat untuk mencuba produk ini sila ikuti arahan di bawah:
1) Isikan dahulu 'Borang Tempahan/Info Pembayaran' di bawah ini.
2) Saya akan reply anda dalam masa 48 jam.
Jika tidak, sila hubungi saya di 013-4268676 untuk keterangan lanjut.

Kaedah Pembayaran yang diterima ialah:

1) Bayaran secara tunai (untuk yang ambil sendiri)
Anda boleh mengambil sendiri Minuman Tok Guru Pondok yang diinginkan di : Block A, Qtrs PBA, Jalan Bertam 1, Bertam,13200 Kepala Batas, Pulau Pinang.

2) Memindah/mendeposit amaun menerusi mesin ATM atau laman web perbankan (internet banking) .
Transaksi perlu dibuat mengikut butiran di bawah.
Sila pilih akaun yang memudahkan anda.

Bank : MAYBANK
No.Akaun : 157410092309
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : CIMB BANK
No.Akaun : 0704-1096577-52-8
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : PUBLIC BANK
No. Akaun : 4-4054582-12
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

Bank : BANK ISLAM
No. Akaun : 07043020219139
Nama : NOORAZAH BINTI OTHMAN

CAJ COURIER:
Saya menawarkan khidmat Courier kepada mereka yang jauh dengan menggunakan khidmat ABX Courier dan Poslaju mengikut kawasan yang bersesuaian.

Anda akan diberi Tracking No dan sila check status parcel anda di laman web ABX Express @ Poslaju Express. Jadi, parcel anda tidak mungkin hilang di dalam perjalanan ke tempat anda.

Caj Courier >1kg : RM6.00 untuk Semenanjung Malaysia dan RM12.00 untuk Sabah & Sarawak.
(Ini semua bergantung kepada berat bungkusan yang anda tempah)

PERHATIAN!!! Saya hanya menawarkan jenis KOTAK bukan papan kerana ia lebih memudahkan penghantaran ke tempat anda.

~Anda dialukan untuk mengajukan sebarang pertanyaan atau kemusykilan menggunakan 'Borang Pertanyaan' dibawah atau sms saya di 013-4268676.

Jika borang-borang dibawah tidak dapat dihantar, sila isi maklumat kemudian copy dan paste format dan emailkan ke azzaaneka@gmail.com kerana berkemungkinan masalah server sedang berlaku ~

###Sekiranya ingin bertanya mengenai stokis/dealer berdekatan tempat anda, sila hubungi pejabat 09-7713499###

***Terima Kasih***

Ada Pertanyaan? Sila Gunakan Borang Ini:

Nama:
Email Anda:
Soalan/Pertanyaan:

This online form was provided by Freedback.

Borang Tempahan / Info Pembayaran

Nama Anda *
E-mail Address: *
Alamat Penghantaran *
No.Telefon *
Nama Produk Yang Ditempah *
No.Rujukan Transaksi Bank *
Bank Penerima *
Tarikh *
Masa *
Amaun RM *
Mesej Lain

* RequiredContact form by myContactForm.com